Tuesday, August 2, 2011

Memori Universiti Kebangsaan Malaysia : 2nd Year

First year aku ulang alik dari kolej ke fakulti or ke mana2 dgn public transport je. Aku bukan la jenis yg slalu merayau-rayau ke luar kawasan universiti tu,so x kesah sgt lerr klu xde kenderaan sdiri pun. Tp yg aku x tahan tu bila nak ulang alik dari kolej aku ke fakulti. Perrrhh jauh giler nak jalan kaki. Bas plak bknnya ikut jadual kelas kita.Kadang2 terpaksa jugak la jalan kaki. Peluh jgn ckp arr, klu perah baju dpt la sekilo dua.Tu belum time hujan. Kadang terpaksa benti kat pondok bas dl sblm sambung perjalanan balik ke kolej. Hujan lebat sgt xleh nak redah.Satu hari masa anta aku balik ke kolej utk sambung 2nd year,ayah aku tya mana fakulti aku.Aku ckper jauh, nun kat blakang bukit sana. Ayah aku ni ex-UKM jugak. Dia tau kawasan2 dlm UKM tu tp maybe dia lupa kot, memori UKM dia tu drpd 20 tahun lepas. Skang ni mesti la landskapnya pun dah makin besar dan berubah. Takpe,aku pun bawak la derang melawat fakulti. Ayah aku ckp, "Oo dah ada bangunan kat blakang ni ye. Dulu xde.Jauh jugak ni nak jalan.Kalau malam bahaya ni." Last2 aku dpt la motosikal satu.hehehe..berbunga betul hati.So 2nd year tu bermotosikal la aku.

First year dl mmg aku bleh dipanggil budak mentah la dlm kampus,maklumla alam baru.Masuk second year, aku dah mula pilih geng. X sme geng aku tu satu course. Mana yg masuk ngan kepala otak aku, yg jenis selamber yaya, otai2, aku layan wat geng.Tp klu girlie sgt, gediks and ala2 control..mintak maap byk2,xde tempat utk korang dlm group aku kehkehkeh..

Aku start ubah appearance, klu dl mcm budak innocent sket gayanya tp skang dah brutal. Siap ada wrist band, gelang besi,gelang tali berwarna(aku xtao la ada org tau ke tak gelang ni.dia tali dlm mcm2 warna,kita kena ikat sdiri kat tgn klu nak pakai).Pakaian plak kadang2 ada jaket sleeveless luar baju lengan tiga suku,sport shoes,wallet plak sangkut ngan rantai besi kat pinggang sluar.Berderum sana sini seluruh pelosok UKM dgn motosikal Honda Wave 100 kelabu kesayanganku itu..kihkihkih..Kadang2 penah gak aku lumba ngan member2 and dak2 laki satu kuliah.Aku x kira mcm mana bahaya skali pun asalkan aku menang dan aku plg laju. Minyak hitam mmg sentiasa berganti. Nak make sure motor aku smooth jer bila bawak. Paling puas bila budak laki pun salute kat aku bila menang.hehehe.. Boleh la nak katakan aku ni minah rempit cuma aku xde ler keterlaluan sampai kuar lewat mlm smata-mata nak merempit kat jalanan.Time blaja, blaja, time rempit, rempit. Result nak kena jaga gak weii..kang x pasal2 repeat paper,extend semester.

Aku igt bila dah masuk U ni nak pencen ler aktiviti ponteng tu tp xleh ler.. Tutorial mmg aku xponteng tp kuliah susah sket arr. Ada setengah lecturer tu bosan giler.Satu masa ok lagi, dua masa huhhh..ngantuk gilerr.Klu stakat baca slide, budak darjah 6 pun boleh..Besenya kelas2 camtu yg slalu aku ponteng. Kat U lg senang nak ponteng. Attendance pakai passing kertas camtu jer. Tulis nama and sign. Pe lagi, pesan kat member soh tulis arr. Signature dah bagi siap atas kertas kecik nnt dia copy jer.Semudah 1 2 3 hikhikhik..

Pejam celik pejam celik, dah pun sampai ke hujung semester tahun 2. Peperiksaan pun bermula. Lepas exam means cuti panjang.Leh balik kampung tp nak kena amik tiket cepat ni kang habis lak. Sme org cuti. Berbaki lagi 5 paper, aku curi masa sket pegi amik tiket kat stesen komuter kajang. Maklum la balik Kelantan ngan ketapi. Amik yg tempat tidur, best gak! Lepas je beli tiket, aku pun memecut motor kuar dari kawasan stesen.Xde le laju pun, gear 2 je. Pastu bila dah kuar, aku dgr kete mana tah dok hon2.Tah hape yg dihon tah.Aku pedulikan je.Kat depan ada trafik light.Beratur panjang gak tu. Aku tukar ke gear 3.Then terpandang la plak sekolah kat sbelah kanan. Aku rs ada terpikir something pasal skolah tu tp lupa dah. Pastu pandang balik depan. Ya Allah!! tawakkal, handle motor aku lepaskan utk selamatkan tgn aku dari terperosok bawah perut lori.Bangggg!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... -----LINK WITHIN-------- -----TIK TOK TIK TOK-----

-----TIK TOK TIK TOK----- -----WELCOME TO MY BLOG-----

-----WELCOME TO MY BLOG-----