Friday, August 26, 2011

Gelagat Anakku

Post ni dah lama aku masukkan dlm FB aku. Tp disebabkan blog ni baru wujud, aku baru nak post dlm ni and nampak la mcm baru..padahal anak aku skang dah 2 thn lebih..  Masa aku post kat FB dl dia baru setahun kot..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sonok betul jadi ibu.Apa lagi bila tengok anak membesar depan mata.Macam2 kerenah.Kadang2 penat jugak dibuatnya. Aku dulu budak baik,diam je.Tu pasal la mak ayah aku x penat sangat jaga aku.haha!

Balqis..bab2 manjat dia no 1! tapi bjalannye belum..dok bertatih tp tu pun time dia rajin.Yang byknya malas lah..Rekod langkahan balqis paling lama so far 10 langkah! haha! Ok la tu.. Caiyyok!

Skang ni Balqis dah pandai membebel..sorang2 pun jadik. Dah pandai dengar dan ikut arahan tp ada gak arahan yg dia x suke dengar! Antara arahan yg Balqis suke ikut :

1. shake hands..
balqis akan salam n cium tgn.kemudian tepuk tgn sambil nganga luas2..tandanya sonok dia dah berjaya buat..

2.clap ur hands..
balqis akan tepuk tgn sambil tersengih

3.riding horse..
balqis akan enjut2 badan dia mcm naik kuda

4.blink your eyes..
balqis akan kenyit2 mata dia

5.kiss mummy..
balqis akan cium pipi mummy dia

6.bila kita nyanyi lagu '1,2,3..' (yg aku reka sendiri!)
balqis akan goyang2 badan dia;menari..

7. finish..no more..
Balqis akan pusing2 tgn dia tanda dah habis..(besenye bila dah habis minum susu or glucolin)

8.pray..
Balqis akan angkat dua2 tangan dia letak kat kepala (takbir)..Allahuakbar!

9.comb your hair..
Balqis akan amik sikat and gosok2 kat kepala dia(sikat rambut la tu..)

10.bubye..
Balqis akan lambai tgn..bubye sb mummy n daddy nak gi keje pagi2 tu..

11.Helo..
Balqis akan amik hp mummy or daddy dia and letak kat tinga sambil membebel tah ape..

huh..xlarat aku nak senarai..dah la,kita tgk ape yg dia x suke ikut plak!

Antara arahan yg balqis x suke ikut..
1. No!
Balqis stop kejap tp kejap kmdn dia akan buat gak pe dia nak buat.x peduli org larang(besenya tang memanjat la..)

2. walk..
Balqis akan sengih2 jer..dia xnak buat la tu..

3.Bubye..
Balqis xnak lambai tp terus merengek nak ikut mummy n daddy sb bukan waktu pagi.means mummy n daddy bkn nak gi keje…

Rancangan TV kegemaran balqis
1.Zikir2 di Oasis.
Slagi x habis zikir2 tu jgn sape2 tuka channel nnt x leh wat keje kita.lgpun nnt balqis marah sambil pandang2 kita sb dia igt kita yg tuka..

2.Cartoon network

3.Kartun pe tah yg nyanyi lagu arab masa starting tuh..channel oasis.
Balqis akan menari-nari dgr lagu tuh.masuk je dialog dlm bahasa melayu,terus dia blah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... -----LINK WITHIN-------- -----TIK TOK TIK TOK-----

-----TIK TOK TIK TOK----- -----WELCOME TO MY BLOG-----

-----WELCOME TO MY BLOG-----